Acasă
Despre noi
Participă
Legislaţie de Mediu
Conectează-te
Înregistrează-te
Contact
Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM)
Titular: Ministerul Fondurilor Europene
Domeniu: Transport
Domenii secundare:
Etapa:
Detalii
Titular: Ministerul Fondurilor Europene
Domeniu: Transport
Domenii secundare:
Etapa:
Etape:

încărcare pe site

Încadrare

Aici se determină dacă este necesară evaluarea de mediu a P/P. Publicul poate trimite autorității competente comentarii scrise referitoare la P/P propus și la decizia de încadrare. Publicul poate contesta în instanță decizia de încadrare (mai ales dacă se consideră că P/P nu trebuie să parcurgă evaluarea de mediu).

Definitivare domeniu, evaluare P/P și întocmire raport de mediu

Se determinã domeniul de cuprindere și nivelul de detaliere al evaluãrii de mediu și mai apoi se întocmește raportul, documentul care sintetizează toate rezultatele și concluziile evaluării P/P. Publicul poate trimite autorității competente și elaboratorului P/P comentarii și propuneri scrise la proiectul de P/P și la raportul de mediu

Consultarea autorităților de resort și a publicului

În tot cursul procesului de evaluare de mediu al P/P, autoritățile de resort și publicul sunt consultate. În plus, după întocmirea raportului de mediu se realizează și dezbaterea publică. Publicul poate participa la dezbaterea publică și poate face recomandări, observații și sugestii cu privire la proiectul de P/P și raportul de mediu.

Luarea deciziei și monitorizare

Aici autoritatea competentă ia o decizie dacă se emite sau nu avizul de mediu și se adoptă P/P. Dacă se emite avizul, efectele asupra mediului generate prin implementarea P/P trebuie sã fie monitorizate și înregistrate. Publicul poate constesta luarea deciziei de a emite avizul de mediu al P/P mai întâi în fața autorității competente și mai apoi în fața instanțelor judecătorești dacă autoritatea nu revocă avizul de mediu.

Descriere:
Programul operațional de infrastructură mare (POIM) 2014-2020 are ca scop promovarea creșterii economice sustenabile, precum și utilizarea sigură și eficientă a resurselor naturale. De regulă, Programele Operaționale definesc prioritățiile și modul în care se va realiza programarea. Astfel, POIM 2014 -2020 abordează provocările de dezvoltare identificate la nivel național în ceea ce privește infrastructura de transport (rutier, feroviar, aerian, naval, maritim și intermodal), mediu și managementul riscurilor (apă, apă uzată, deșeuri, biodiversitate, schimbări climatice, gestionare dezastre) și în domeniul eficienței energetice (energie regenerabile, cogenerare, distribuție și siguranță). Programul s-a centrat în principal pe dezvoltarea infrastructurii de transport, mediu, energie și prevenirea riscurilor la standarde europene, în vederea creării premiselor unei creșteri economice sustenabile, în condiții de siguranță și utilizare eficientă a resurselor naturale.
Citește mai mult...
Documente

Încadrare:

POIM_2014_2020_Decembrie_2018.pdfNOTIFICARE_POIM_v25.pdf
Obiective:
Programul 2014 - 2020 se concentra pe opt axe prioritare, cărora le era atribuit un set de obiective specifice: AXA PRIORITARĂ 1 – Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a metroului OS1.1 Creșterea mobilității prin dezvoltarea transportului rutier pe rețeaua rutieră TEN-T centrală OS1.2 Creșterea mobilității pe rețeaua ferovială TEN-T centrală OS1.3 Creșterea gradului de utilizare a căilor navigabile și a porturilor situate pe rețeaua TEN-T centrală OS1.4 Creșterea gradului de utilizare a transportului cu metroul în București - Ilfov AXA PRIORITARĂ 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient OS2.1 Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T OS2.2 Creșterea accesibilității zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T OS2.3 Creșterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor OS2.4 Creșterea volumului de mărfuri tranzitate prin terminale intermodale și porturi OS2.5 Creșterea gradului de siguranță și securitate pe toate modurile de transport și reducerea impactului transporturilor asupra mediului OS2.6 Reducerea timpului de staționare la punctele de comunicare transnațională OS2.7 Creșterea sustenabilității și calității transportului feroviar AXA PRIORITARĂ 3 – Dezvoltarea infrastructurii de mediu în condiții de management eficient al resurselor OS3.1 Reducerea numărului depozitelor neconforme și creșterea gradului de pregătire pentru reciclare a deșeurilor în România OS3.2 Creșterea nivelului de colectare și epurare a apelor uzate urbane, precum și a gradului de asigurare a alimentării cu apă potabilă a populației AXA PRIORITARĂ 4 – Protecția mediului prin mărusir de conservare a biodiversității, monitorizarea calității aerului și decontaminare a siturilor poluate istoric OS4.1 Creșterea gradului de protecție și conservare a biodiversității și refacerea ecosistemelor degradate OS4.2 Creșterea nivelului de evaluare și monitorizare a calității aerului la nivel național OS4.3 Reducerea suprafețelor poluate istoric AXA PRIORITARĂ 5 – Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor OS5.1 Reducerea efectelor și a pagubelor asupra populației cauzate de fenomenele naturale asociate principalelor riscuri accentuate de schimbările climatice, în principal de inundații și eroziune costieră OS5.2 Creșterea nivelului de pregătire pentru o reacție rapidă și eficientă la dezastre a echipajelor de intervenție AXA PRIORITARĂ 6 – Promovarea energiei curate și eficienței energetice în vederea susținerii unei economii cu emisii scăzute de carbon OS6.1 Creșterea producției de energiei din resurse regenerabile mai puțin exploatate (biomasă, biogaz, geotermal) OS6.2 Reducerea consumului de energie la nivelul consumatorilor industriali OS6.3 Reducerea consumului mediu de energie electrică la nivelul locuințelor OS6.4 Creșterea economiilor în consumul de energie primară produsă prin cogenerare de înaltă eficiență AXA PRIORITARĂ 7 – Creșterea eficienței energetice la nivelul sistemului centralizat de termoficare în orașele selectate OS7.1 Creșterea eficienței energetice în sistemele centralizate de transport și distribuție a energiei termice în orașele selectate OS7.2 Creșterea eficienței energetice în sistemul centralizat de furnizare a energiei termice în Municipiul București AXA PRIORITARĂ 8 – Sisteme inteligente și sustenabile de transport al energiei electrice și gazelor naturale OS8.1 Creșterea capacității Sistemului Energetic Național pentru prelucrarea energiei produse din resurse regenerabile OS8.2 Creșterea gradului de interconectare a Sistemului Național de Transport a gazelor naturale cu alte state vecine Pentru POIM 2014-2020 procedura SEA s-a desfășurat conform prevederilor HG. nr. 1076/2004.
Citește mai mult...
*Conectează-te că să poți lăsa un comentariu

Agora

Termeni și condiţiiPolitica de cookiePolitica de confidenţialitate

Descoperă

AcasăLegislaţie de MediuParticipăDespre noi

@Copyright Agora 2020